سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
طلبه تخریبچی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

به نام خدا

 

برادر بزرگوارجناب آقای مسعود ده نمکی

سلام علیکم :

روزگار به ما آموخته ، که نسبت به اعتقاداتمان متعصب باشیم وتعصب کشی کنیم،و اگر اینچنین نکردیم اطمینان داده که همه آنچه را که با زحمت به دست آورده ایم به طرفه العینی از دست خواهیم داد .

برادر عزیز و بزرگوارم من قصد اهانت یا جسارت به شما را ندارم فقط از باب فذکر ان نفعت الذکری باید محضرتان عرض کنم . راه فلاح و رستگاری در عاقبت به خیری است . برای این عاقبت به خیری تلاش کنید . مرا اگر زبانم تلخ است ببخشید چرا که زبان نقد و منتقد همیشه برای مخاطب نقد ،ثقیل و سخت می نماید اما چاره ای ندارم الا اینکه مطالبی را ذکرکنم .

امروزه شاهد اینم که با افتخار و غرور به خود می بالید که اخراجی هایی را که ما ( جمعی از هنر مندان ) ساخته ایم با استقبال عمومی مواجه شده و محبوب قلوب بوده است و این را نشانه ارزشمندی اثرتان می دانید.حتی از پشت لامپ تصویر تلویزیون منزلمان شاهد فریادهای عدالت خواهانه شما بر سر برگزار کنندگان چشنواره بیستم نیز بوده ام . به راستی رفیق عزیز چرا فکر می کنید باید فیلمی که فرهنگ جهاد و شهادت را درذهن نسل سوم و شاید نسل اخیر انقلاب یعنی نسل چهارم (که همان بچه های هم سن و سال دختر کوچکتان هستند) مفتضح نموده است حایز مقام خوبی در جشنواره میشد ؟!

آقای ده نمکی من شما را در حد اخبارموجود ، ازدوران تلاش ، هر چند گاهی موفق و گاهی ناموفق در عرصه اجتماعی میشناسم و بیشتر اطلاعی ندارم . رابطه شما با شخصیتهای اینچنین به نظرم رابطه ای تعریف نشدنی است شاید هم ما اشتباه فکر می کنیم و دعواهای خیابانی شما از سردرد نبوده و الا سینمای ایران شخصیتهایی محجبه ترو تعریف شده تراز اینها را هم به خود دیده است . 

می دانم که قصه اخراجی های شما بخشی از ادبیات داستانی دفاع مقدس است نه تمام آن ، اما باور کنید به قول محاورات عامیانه از میان همه انبیاء و اولیاء به مجول الهویه ای بی نام ونشان متوسل شده اید .اگر کارگردان فیلم اخراجی ها جبهه ندیده و بسیجی نبود یا متعلق به فرهنگ دیگری بود شاید در ادبیات با هم متفاوت بودیم .

نگاه مخاطب عام سینما به فیلم شما نگاه به کل تاریخ جنگ است .

خوب به یاد دارم وقتی از سینما بیرون می آمدیم همسرم با بغض می گفت چقدر شهدا مظلومند و غریب که بچه مسجدی ها هم آنها را درست تعریف نمی کنند .

دوست عزیز من ، اگر علاقه مندید خود را به جامعه ارازل و اوباش نسبت دهید و به این مناسبت افتخار می کنید ، باور بفرمائید حتی مجید سوزوکی قصه شما دیگر از این تبار نیست و استحاله شده .

 

یکی از نقاط ضعف داستان فیلم اخراجی های شما این بود که مجید سوزوکی را می خواست همان مجید سوزوکی دوران قبل از آدم شدن در تعبیر حضرت امام (رحمت الله علیه )وصف نماید .

باور بفرمائید اگر مجید آقا از گذشته خود پشیمان نبود هیچگاه تغییری در او اتفاق نمی افتاد و مشتری دانشگاه امام نمی شد واگر هم در غیر این حال مرگی اتفاق می افتاد مرگ در راه حمار بود نه امام (اشاره به داستان جنگ احد و مرگ آن اعرابی و فرمایش رسول خدا ).

البته طیف مجید سوزوکی ها اقلیت جبهه بودند کما اینکه من معتقدم این فیلم و داستان مستند به یک شهید هم نیست بلکه شما تخیل می کنید اینطور است .

اکثریت همانگونه که می دانید و میدانیم کسانی بودند که انقلاب را شناخته بودند و برای این شناخت بود که همه هستیشان را در طبق اخلاص نهاده بودند .

کریم سوسکه یک نماد است در فیلم اخراجی ها آنهم نماد یک فرمانده جنگ. آیا همت و باکری و بروجردی و جهان آرا و متوسلیان و ... با شخصیت کریم سوسکه داستان شما همخوانی دارند ؟!و یا اصلا قابل مقایسه اند ؟!

کدام شهید یا جانباز هنوز هم به جیب بری و دزدی شهره است ؟

کدام عقل سلیمی می پذیرد که یک مشت ارازل و اوباش جنگ را اداره کرده اند ؟

شما در فیلمتان به اقلیت در تاریخ جنگ پرداخته اید آیا اکثریت حقشان را از فرهنگ سازی دفاع مقدسی گرفته اند که به دنبال اقلیت رفته اید ؟حرف من این نیست که نباید به اقلیت جبهه پرداخته شود حرف من این است که دفاع بد از حق به ضلالتش بیشتر کمک می کند .

 

نسبت آدمهای بد و خوب جبهه از نظر کسانی که بوده اند و جنگ را درک کرده اند اگر بخواهیم اغراق کنیم 30 % منحرف در راه کمال به 70 % استحال شده به نفع خدا و حق و امیر المومنین (علیه السلام )است .

نمایندگان جوامع انسانی شما در این فیلم چند درصدشان خوب بودند و یا اصلا چند درصدشان خوب شدند ؟

مگر نه این است که قرآن به ما می آموزد نام شهرت بر دیگران نهادن نسبت فسق دادن است و تکرار آن در جامعه ترویج فسق کردن؟! آیا به نظر شما اسمهای کریم سوسکه و نکبت و بزغاله و .... بر روی آدمها و اشاعه آن در جامعه با زبان گویا و نجیب سینما و بر سر زبان بچه مدرسه ای ها انداختن اشاعه فسق نیست ؟ ! شاید هم امر به معروف است و ما خبر نداریم ؟!

نماینده انتخابی شما از جامعه روحانیت تجمل گرا و جدای از متن جبهه و کاملا نا کار آمد درعمل بود ...آیا ماشین اختصاصی و ... از لوازمات روحانیت جنگ بود ؟

کدام روحانی با لباس روحانیت کلاغ پر و بشین و پاشو می رود ؟ اگر فراموش کرده اید دوران دفاع مقدس را ، عکسهای تولیدی جبهه فرهنگی را ملاحظه بفرمائید . روحانیون جنگ به شهادت تاریخ در متن بسیج بوده اند و خط شکن و تخریبچی ، و لباسشان فرم رزمی داشته است . سئوال من از شما این است فرق شما در توهین به روحانیت با سازنده فیلم مارمولک در چیست ؟ به قول فیلمتان در ریش ؟ یا ریشه ؟ اگر به ریش تعریف شده است که شما مختارید هر چه جفنگیات بلدید یا به شما اس ام اس می شود را به روحانیت نسبت دهید و اما اگر به ریشه است رفیق عزیز خراب کرده اید این فرهنگ را و خلاف ریشه تان عمل کرده اید ...

در فیلم مارمولک آقا رضا با لباس روحانیت دعوا می کرد و کارکتر شما خیز و بشین و پاشو و سایر مواردی که ذکر شد و برخی مواردی که ذکر نشده است را در ذهن مخاطب به جا می گذارد...آیا بازخورد اثرتان را در خیابان و مدرسه و یا در ذهن و رفتار همسالان دختر کوچکتان می توانید جستجو کنید ....

آیا ای ول ای ول گفتن کودکان در مدرسه و بازار و خیابان و تبعیت از فرهنگ لمپن لات و لوتی کم از ترویج فرهنگ منحط و بی ریشه غرب دارد ؟!

آقای ده نمکی به چاه افتاده اید ... چقدر بی زحمت است برای دشمن که حرفهایش را از زبان خودی ها و نخودی ها بزند ، روزی تمسخر قومی هدف بود و امروز استحاله فرهنگی ...اگر روزگاری هم کسی از سیما و مینا حرف میزد بچه بسیجی ها خجالت می کشیدند آن را بازگو کنند ولی در فیلم شما این یک افتخار است که توهین های اس ام اسی به ساحت بسیج و بسیجی موجب مزحکه و تمسخر بیننده شود ....

به نظر شما اگر اخراجی ها ده ها میلیارهم فروش می کرد، فکر می کنید ارزشش به قیمت خون ریخته یک شهید برای حذف این ضد ارزشهایی که در فیلم شما ارزش شده است میرسد ؟

به نظر من شما حتی به مجید آقای سوزوکی هم جفا کردید . کدام شهیدی تا دم شهادت نیت فحش و گناه داشت ؟!

کدام فرمانده ای از فرماندهان جبهه اسلام منافق بود و کریم سوسکه درخلوت و حاج کریم درجلوت؟!

شاید نگاه شما به موضوع شکل دیگری دارد به هر حال نگاه جامعه نگاهی طنز است به زحمت شما ... این نوع نگاه را عوض کنید تا آثار شما از لحاظ کیفی هم جایگاه مطلوبی داشته باشد . دوست عزیز من اگر میزان در مطلوبیت،استقبال عمومی است ، به یاد دارم که روزنامه ای که دسته گل عوض شمشیر به دست امیر المومنین داده بود هم از استقبال کمی برخوردار نبود .

در پایان صلاح و اصلاح شما و آثارتان را از خدا وند متعال خواهانم

والسلام علی من التبع الهدی




موضوع مطلب :
موضوعات
پیوندها
امکانات جانبی

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 317354