سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
طلبه تخریبچی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

دیروز جلوی درب فرهنگ سرای پایداری داشتم رد می شدم که دختر بچه 10 ساله ای از من سئوال کرد : می شود با یک مرد دست داد ؟!

به او گفتم نه مگر اینکه با شما محرم باشد . در نگاه معصومانه دختر بچه، این را حس می کردم که به من، با نگاه یک آدم دو رو می نگرد ....

از او پرسیدم عمو جان چرا اینطوری نگاه می کنی ؟!

گفت چرا حرفهایی را می زنید که خود عمل نمی کنید ؟!

به او گفتم : من تا به حال با هیچ نامحرمی دست نداده ام !

او گفت آقای خاتمی چطور ؟!

 

مگر او هم یک طلبه نیست ؟!

سئوال عجیبی بود ! ساعتها ذهنم را به خود مشغول کرد بود که واقعا مگر آقای خاتمی یک طلبه نیست ؟ به فرض که دست دادن با یک خانم اجنبی یا فشردن شانه یک زن مسلمان خلاف شئونات اسلامی نیست که البته طبق فتاوای علمای عظام هست .

 فیلم سالگرد دوم خرداد و دسته گل آقای خاتمی

یادم می اید که استاد ما حضرت آیت الله صاحب الزمانی می فرمودند: علما باید اهل احتیاط باشند ، اگرروزی لباس روحانیت پوشیدید و دیدید نمی توانید شان آن را رعایت کنید به ان لطمه نزنید و آن را به تن نکنید .

یادم هست که خود ایشان وقتی نتوانسته بود جواب خانمی را بدهد که از او پرسیده بود آشیخ ساعت شما چند است ؟! گفته بود نمی دانم . آن خانم او را خطاب قرار داده بود و گفته بود: خوب پس چرا تو که چیزی به این سادگی را نمی دانی لباس رسول الله پوشیده ای تا آخر عمر چفیه به سر می بست عوض عمامه.کما اینکه ایشان عالم بی نظیری بودند .

نمی دانم آقای خاتمی چرا ملبس به این لباس فاخر شده اند ؟!

فقط این را می دانم که رای آوردن و رئیس جمهور شدن و یا رئیس مجلس شدن و یا هر ریاست دیگری را به دست آوردن به لکه دار کردن لباس رسول الله نمی ارزد .

تا به حال در طول دوران طلبگی ام ندید و نشنیده بودم که طلبه ای شعون روحانیت را زیر سئوال برده و این آبروی حسینی و فاطمی و علوی را لکه دارد کند .

البته این منهای لطماتی است که ارزشهای اسلامی در زمان هشت سال حکومت آقای خاتمی خورده است و هنوز هم اثرات آن لطمات در خیابانها مشهود است .

امیدوارم که دادگاه ویژه روحانیت لااقل ازایشان بپرسند که چرا این اتفاق افتاده است و ذهن این همه جوان و نوجوان پر از سئوالها و شبهات شده است.

چندهفته پیش که بحث ازدواج موقت مطرح بود همه نظر می داند و نقد می کردند ، اما امروز که حرف از تجاوز به حریم عفت عمومی است ، حرف از ترویج فسق در جامعه است و حرف تخریب اذهان نسل سوم و چهارم انقلاب ،همه زبان در کام برده ایم و ساکتیم ...




موضوع مطلب :
موضوعات
پیوندها
امکانات جانبی

بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 317482