• وبلاگ : طلبه تخريبچي
  • يادداشت : سه سال مدارا و تحمل دولت احمدي نژاد ...
  • نظرات : 0 خصوصي ، 16 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پوريا ناصحي 

    گاهي اوقات وقتي دلمان مي گيرد ياد آسمان مي افتيم، به ستاره هاي چشمک زن آن خيره مي شويم، در دل خدا را صدا مي زنيم و از او مي خواهيم با قدرت لايزالش گره کور کارمان را باز کند. آسمان هميشه آرامش بخش است و انسان را به ياد عظمت خدا مي اندازد.

    مي خواهم يکي از شگفتيهاي آفرينش را به شما نشان دهم. تصاويري که هر انساني را به فکر وامي دارد...

    يکي از اين تصاوير مربوط مي شود به يک ريزسنجي کاملاً ظريف و دقيق از ياخته هاي عصبي در مغز موش و ديگري تصوير شبيه سازي شده کيهان است که بيليون ها سال نوري را نشان مي دهد. اين تصاوير بيانگر شباهتي شگفت انگيز از دو پديده کاملاً متفاوت است.

    توضيح تصوير سمت چپ:

    مارک ميلر دانشجوي دکتراي دانشگاه برنديس در مورد چگونگي ارتباط بين ياخته هاي عصبي در مغز تحقيقاتي انجام داده است. او توانست با پررنگ تر کردن قسمت هاي نازک مغز موش اين رابطه بين نورونها را بطور واضح نشان دهد. وي در اين عکس سه سلول عصبي شامل دو سلول قرمز و يک سلول زرد و ارتباط بين آنها را به تصوير کشيده است.

    توضيح تصوير سمت راست:

    يک گروه ويژه از فيزيک دانان نجومي سال گذشته با استفاده از سيستم شبيه سازي کامپيوتر توانستند چگونگي پيدايش و رشد کهکشان را بازآفريني کنند. اين تصوير شبيه سازي شده در واقع عکس کيهان است که خوشه بزرگ کهکشان را نشان مي دهد( نور زرد) که بوسيله هزاران هزار ستاره کهکشان واجسام تيره احاطه شده است.

    مترجم: زهرا صمدي